Lats, Axlar & Triceps - Hemmaträning med gummiband - Träning 40+

lats

Snygg rygg och starka armar

Vill du ha en snygg rygg och välsvarvade armar? Här är en supereffektiv och rolig övning från mitt senaste gruppträningspass som du enkelt kan göra hemma. No excuses! Du behöver bara ett gummiband, bra musik, och lite vilja för att göra övningen. Se till att gummibandet ger rejält med motstånd. Se film och bilder med beskrivning nedan, det är tre olika övningar. (något dålig ljudkvalité i filmen)

latsÖvning 1 – Lats

Stå höftbrett och spänn till kroppen (stolt hållning och core stabilitet – håll genom hela övningen) Ta tag i handtagen på gummibandet och i bandet, så tajt som du klarar . Håll bandet framför dig med raka armar. Dra bandet rakt ut åt sidorna och ”dubbelstudsa” mot bröstet. (Se video) Tänk på att koppla på latsmusklerna – tryck ihop skulderbladen, många kvinnor kan ha lite svårt att hitta lats muskulaturen.

lats

lats

Övning 2 – Axlar

Håll bandet bakom huvudet och armarna i 90 graders vinkel. Dra rakt ut – och tillbaka. Stolt hållning, spänn coren.

latslats

Övning 3 – Triceps

En övning för triceps, även kallad gäddhäng. Ena armen bakom ryggen, spännt band. Dra den andra armen rakt upp, och håll överarmen stilla.  (10 repetitioner per arm i filmen)

latsFler övningar för hemmaträning

På bloggen finns massor av olika övningar för hela kroppen. De flesta kommer från mina gruppträningspass men en del är specialgjorda för bloggen och för hemmaträning. Här är några av de populäraste övningarna.

Senaste Övningarna by TRÄNING 40+

Hemmaträning 30 min för rumpa och mage

Superset med skivstång för hela kroppen

Musik till träning

Låten jag gör övningen för lats, axlar och triceps till heter Tuesday, du hittar den bla. på Spotify. Vill du ha mer träningsmusik kolla in mina Powerwalk listor (30 stycken)alla är 1 timme långa och innehåller peppande musik i uptempo.

SPOTIFY listor – Powerwalk

No pain no Gain

Du behöver jobba med din kropp och dina muskler för att få resultat, men nej – det ska inte göra ont. Jo lite lätt träningsvärk kanske men det är en annan sak.  Det viktigaste är att få in en rutin för din träning och att välja träning som du tycker är rolig. Lycka till!

N

LSave

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Write A Comment

Close